Rękodzieło jest moją pasją, radością, a także sposobem wyrażania siebie i przepisem na życie... Będzie mi miło, gdy zostawisz po sobie komentarz:)

sobota, 7 lutego 2015

DIY - Pomysł na zawieszkę z kwiatem





Dzisiaj przygotowałam dla Was tutorial spontaniczny :) Cały pomysł rodził się w trakcie realizacji i  tak oto powstała zawieszka z kwiatem. 

Klimatyczna dekoracja, która upiększy dom.
Podpowiem Wam jak wykorzystać (oprócz farb i mediów)......papier, sznurek i matę antypoślizgową :)


Niektóre zdjęcia różnią się kolorystycznie, ale część kursu robiłam bardzo późną nocą przy sztucznym świetle......nie mogłam doczekać się poranka, chęć tworzenia była silniejsza :)




Zaczynamy:
Dowolną deseczkę/zawieszkę zabezpieczamy podkładem. Jest to jeden z najważniejszych etapów naszej pracy! Nie polecam go omijać. To gwarancja solidnie wykonanej pracy. W ten preparat warto zainwestować i za każdym razem będę Wam o tym przypominać :)
Podkład zwiększa przyczepność farby oraz tworzy dodatkową warstwę ochronną. Dzięki podkładowi zmniejszymy efekt nadmiernego wchłaniania się farby, szczególnie podczas pracy z przedmiotami drewnianymi czy z mdf-u.


Kolejny etap to zabawa farbami i kolorami. Jako kolor bazowy wybrałam brąz i pomalowałam nim całą deskę.


I teraz zaczyna się zabawa :)
Deseczkę przecieramy zmywakiem kuchennym - szorstką stroną! Nabieramy farbę na gąbkę, nadmiar odbijamy gdzieś z boku na kartce i prawie suchym zdzierakiem przecieramy deskę (ruch góra-dół). Tutaj wybrałam farbę kredową Americana Decor - urzekł mnie ten kolor. Symbol koloru ADC17.
Wybaczcie, ale zdjęcie nie odzwierciedla tej barwy.



A teraz w w poziomie - lewo/prawo, prawo/lewo. Tym razem wykorzystałam farbę metaliczną.


To jeszcze nie koniec - o nie! Ostatni szlif nad tłem. Bierzemy białą farbą, i suchą gąbką przecieramy brzegi deski - od brzegów do środka.
Ten efekt w pełni mnie już zadowolił więc przeszłam do kolejnego etapu pracy :)


Za pomocą szablonu ozdobiłam brzegi deseczki. Wykorzystałam białą farbę i pędzel gąbkowy.


Gdy farba wyschnie przecieramy wzór z szablonu gruboziarnistym papierem ściernym, aby stracił na wyrazistości.


Kolejny etap pracy to.....POLOWANIE! :P
Przychodzi taki moment w życiu twórcy, gdy musi udać się na polowanie.
Polować możemy na stryszku, w piwnicy, w szufladach, kufrach, komodach.......szukamy wszędzie!
A na co polujemy? Tutaj wyobraźnia nie powinna stawiać nam ograniczeń. Szukamy wszystkiego co może być pomocne przy tworzeniu.....od guzików, nitek, tkanin po płatki owsiane :)
Ja upolowałam kawałek maty antypoślizgowej.


Idealna kratka na stempel!
Wycięłam nieregularny kształt i pomalowałam z jednej strony farbami. Pomieszałam kolor różowy, jasny i ciemny brąz.
Pamiętajcie, aby nie dawać za dużo farby. Podczas stemplowania wyjdą rozlane plamy.


Pomalowaną kratkę delikatnie docisnęłam do deseczki i tak powstał stempel z maty antypoślizgowej :)



Teraz zrobimy kwiat :)
Jedno spojrzenie na papier na którym odbijałam nadmiar farby z gąbki .... i do dzieła! Wydarłam z  papieru kształt płatków i przykleiłam do deseczki.
Papier był dość sztywny i powlekany, przy targaniu na kawałki utworzyły się ciekawe brzegi i została fajna faktura po wcześniej odbitej farbie.



Czas pomalować płatki. Malujemy dowolnie, mieszamy kolory, szalejemy pędzlem. Zmieszałam kolor różowy, jasnobrązowy, biały z odrobiną bazowej farby kredowej. Farbą tworzymy kolejne nierówności na płatkach.


Gdy farba wyschnie dekorujemy środek kwiatka. Tutaj możemy wykorzystać dowolną konturówkę 3D lub perełki, kolor dowolny, gdyż w następnym etapie środek zostanie zamalowany.


Czas na cieniowanie. Wystarczy odrobina brązowej farby lub bitum. Nanosimy bitum pędzelkiem wzdłuż brzegów płatków i rozmywamy/rozcieramy patyczkiem kosmetycznym.


Teraz kosmetyczne poprawki :) Za pomocą szczoteczki do zębów lub pędzla "pstrykamy" kropeczki wokół kwiatka. Zrobiłam je farbą brązową i jasną farbą kredową.
Farbą złotą pomalowałam środek kwiatka i ozdobiłam płatki złotymi smugami.



Między płatkami domalowałam cieniutkim pędzelkiem "esy-floresy", delikatne gałązki/pnącza i ponownie podkreśliłam środek kwiatka - tym razem brązową farbą.


I kolejne kropeczki. Tym razem namalowane pędzlem i złotą farbą. Kilka kropek na płatkach i rozsypanych po deseczce.....to będą złote kropelki rosy :P


Ufffff! Kwiat skończony.


Ostatnie szlify.
Złote kropeczki punktujemy przeźroczystą konturówką 3D i po wyschnięciu mamy już gotowe, złote kropelki rosy :)


Całą pracę zabezpieczamy matowy lakierem w sprayu. Czynność można powtórzyć kilka razy.


Teraz podkreślimy kwiat. Dla kontrastu malujemy płatki preparatem mocno błyszczącym-szklącym.
Ja użyłam Triple Thick.

UWAGA! Nie robimy gładkiej tafli preparatem! Nie tym razem :)
Musimy wykorzystać i podkreślić nierówności na płatkach, które powstały od wydartego papieru i nierówno nałożonej farby.
Malujemy jedną cienką warstwę! Gdy preparat wyschnie podkreśli nam fakturę płatków.




Tak wygląda kwiatek po wyschnięciu medium.
Tło matowe a kwiat szkli się i błyszczy w świetle, uwydatniając wszystkie "żyłki", nierówności płatków.....prawie jak w naturze :P



Szykujemy uchwyt, zawieszkę. Wykorzystałam naturalny sznurek. Przemalowałam go tylko pod kolor deseczki farbą kredową. Gdzieniegdzie przetarłam jeszcze kolorem różowym.


I coś jeszcze ....nie mogłam się oprzeć!
Znalazłam wycinanki z tektury odrobinę przypominające "esy-floresy" wokół płatków. Wybrałam jeden motyw, delikatnie przemalowałam na brązowo z odrobiną różu jak na sznurku i przykleiłam w górnym rogu.



I to już koniec! Sznurek zawiązany i deseczka gotowa do zawieszenia.
Trochę zabawy, odrobina pracy, szalone polowanie i możemy cieszyć się własnoręcznie wykonaną oryginalną zawieszką.

Życzę owocnego polowania i tworzenia :)

36 komentarzy:

  1. Super , Ania jesteś mistrzynią !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama zawieszka jest niesamowita. Jest rewelacyjna. A kurs do niej jest super. Zamierzam właśnie zgłębić technikę decoupage i na pewno skorzystam z Twoich kursów. Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Decoupage to świetne hobby i daje mnóstwo możliwości. Zdecydowanie polecam i zapraszam na następne kursiki.

      Usuń
    2. Pani Aniu dziekuje za ten tutorial jest pani kreatywna i twórcza wykorzystam ten pomysł na zajęciach z dziećmi. Bardzo piekne sa pani prace

      Usuń
  3. Wspaniały, oryginalny pomysł. Mistrzowskie wykonanie pięknie przedstawione i opisane! Perfekcjonizm pełną gębą! :o)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny kursik, super pomysł z tym papierowym kwiatem. A etap "polowanie" kocham najbardziej :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Suuuuper! :)
    Dzięki, Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Praca zachwyciła mnie Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za piękny DIY!

    OdpowiedzUsuń
  8. SUPER KURSIK !!!!!!!!!!!!!!!!!
    WIELKIE DZIĘKI.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudne, masz fantastyczne pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow! Jest Pani mistrzynią i podziwiam, na prawdę podziwiam talent!!!!1

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna praca, efektowna i tak dobrze rozpisana na etapy, czyta się z przyjemnością i aż się ma ochotę coś podobnego "zmajstrowac";) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna zawieszka. Wspaniały tutorial. Wielkie dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny kurs! A pomysł z matą antypoślizgową - genialny w swej prostocie! Chyba zaraz wybiorę się na polowanie :) PS Czekam na więcej inspirujących kursów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Au-une poluj, poluj :P Ja tą matę wykorzystam jeszcze inaczej.......ale to zdradzę w kolejnych kursach :))))

      Usuń
  14. Super!
    Świetny pomysł i rewelacyjny efekt:-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny kurs - dołączam się do w pełni zasłużonych pochwał ;) świetnym obrazkom towarzyszą jasne opisy ładnym językiem poczynione - a czuła na tym punkcie jestem. Udaję się zatem na "polowanie" a co z niego wyniknie? Pewnie za czas jakiś się pochwalę. Pozdrawiam serdecznie. Ewa Rudnicka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa dziękuję...........oj, jestem ciekawa jak Ci pójdzie polowanie :P

      Usuń
  16. Aniu, u Ciebie wszystko wydaje się takie proste i oczywiste :) Ja nieraz muszę się nabiedzić nad swoją pracą, i cóż .... nie ma porównania do Twoich :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za ta lekcje. Piękna deseczka;)

    OdpowiedzUsuń
  18. ОЧЕНЬ!!! ОЧЕНЬ!!!! КРЕАТИВНО И ПРЕЛЕСТНО!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Очень красиво. Спасибо за урок.

    OdpowiedzUsuń
  20. Очень красиво. Спасибо за урок.

    OdpowiedzUsuń